Все більше досліджень говорять про те, що не можна занадто часто відмовляти собі в невеликих задоволеннях. Але це не означає, що слід купувати все, що хочеться.

Справа в тому, що маркетологи змушують нас витрачати більше грошей, ніж потрібно: привертають увагу до знижок червоним кольором, виставляють найважливіші товари якнайдалі від входу, щоб ви завжди проходили повз менш корисні речі, а також впливають на ваші почуття дотику (якщо ви торкнулись до якоїсь речі, то з більшою ймовірністю її купите), нюху (запахи стимулюють продажі) і слуху (повільна музика затримує вас в магазині). Про такі хитрощі знає багато, але від безглуздих покупок одне лише знання не рятує – потрібна фінансова дисципліна.

Користь речей важливіша їх вартості.

Якщо покупка обійдеться дорого, але принесе вам задоволення і звільнить час, то на неї не варто шкодувати грошей. Якщо ж вона коштує дешево, але час тільки забирає, то навряд чи вона вам потрібна. Ці дві категорії речей потрібно навчитися розрізняти, тому що вигідна покупка – це не завжди вдале довготривале вкладення.

Намагайся купувати як можна більше в інтернеті.

Хоча деякі хитрощі, які використовують в роздрібних магазинах, працюють і на сайтах, та все ж продавці не впливають на оточуючу вас обстановку, і ви приймаєте рішення під меншим тиском. Якщо ж ви все-таки йдете в роздрібний магазин, то намагайтеся складати список покупок заздалегідь – і не виходите з того, що якщо річ продається зі знижкою, значить, її неодмінно потрібно купити.

Складіть список всіх речей, що у вас є.

Після цього розподіліть всі речі за чотирма категоріями: ті, що потрібні постійно; ті, що потрібні іноді; ті, які не потрібні, але приносять задоволення; і непотрібні речі. Після цього задумайтеся, наскільки справедливо ви помістили речі в другу і третю категорії – зазвичай вони найбільш спірні, і багато речей звідти можуть перекочувати в четверту. Порахуйте гроші і час, витрачений на речі з четвертої категорії, і розлучіться з ними. Цілком імовірно, що наступного разу ви добре подумаєте, перш ніж щось купувати. Необов’язково робити це все в один захід, можна в кілька.

Якщо ви хочете купити річ, яка не потрібна вам терміново, не передбачена бюджетом і не входить у ваші пріоритети, задайте собі питання – а чи правда вона варта того?

Звичайно, від імпульсивних покупок одне таке питання не врятує, а тому краще взяти за правило відкладати кожну таку витрату на тиждень або навіть місяць – залежно від вартості речі. Цілком можливо, що до того часу вам вже розхочеться брати собі цю річ.

Запитайте себе: якби незнайома людина запропонувала вам таку ж суму грошей, як вартість цієї речі, що б ви вибрали – гроші або цю річ? Можливо, ви зрозумієте, що ці гроші розумніше направити на що-небудь ще, і в останній момент передумаєте.

 

Юридические услуги