Але каратимуть жорсткіше 

За даними Управління з безпеки дорожнього руху МВС, щодня в Україні ловлять більше сотні нетверезих водіїв. Саме вони найчастіше стають учасниками і винуватцями ДТП.

У Верховній Раді приготували новий пакет пропозицій по боротьбі з пияцтвом за кермом серед українських водіїв, пише kp.ua.

Зокрема, пропонується наступне: 

ввести градацію санкцій в залежності від ступеня сп’яніння. Щоб людина з вмістом алкоголю в крові 2,50 проміле несла більш жорстке покарання, ніж водій, у якого виявили, наприклад, 0,3 проміле. Зараз і того і іншого б’ють гривнею однаково.

Підняти алкогольний поріг. Любителів пивка це явно обрадує: допустимий поріг алкоголю в крові пропонується підняти з 0,2 до 0,5 проміле. Але не для всіх, а тільки для досвідчених водіїв. Медики підтверджують, що людина, яка має великий досвід водіння, менш схильна до впливу алкоголю, коли знаходиться за кермом. Але для водіїв, у яких немає як мінімум двох років стажу, повинна залишитися колишня норма. І для водіїв комунального транспорту, безумовно, теж. У той же час, ряд експертів вважають, що підняти поріг до 0,5 проміле – це провокувати водіїв на вживання алкоголю.

Дозволити раптові перевірки. На думку авторів напрацювань, поліції треба дати право на випадкові перевірки за принципом «коли завгодно і де завгодно». І стимулювати поліцейських до таких перевірок. Це не означає, що поліцейські будуть зупиняти будь-кого і всюди. Патрулі можуть працювати в районі питних закладів і перевіряти водіїв, які їх відвідували. Це звичайна відпрацювання з метою профілактики. Не виключено, що в цих цілях будуть більш ефективно використовувати систему контролю за типом «Рубіж», яка за номерним знаком видає історію автомобіля. Якщо за ним вже числяться порушення, таких водіїв обов’язково слід перевіряти.

Впровадити «пункти тверезості». Цю пропозицію, як і всі інші, автори обґрунтовують світовим досвідом. У певний день і час на жвавій дорозі виставляється спеціальний знак і чергують кілька патрулів. Правоохоронці зупиняють машини і перевіряють водіїв. Правда, поки це тільки задум, він обговорюється.

Карати страховкою. Також пропонується запровадити практику передачі інформації про порушення ПДР страховим компаніям. Чим частіше водій порушує правила, тим дорожче для нього повинна бути страховка, оскільки така людина є об’єктом ризику.

Змінити терміни штрафів. У Раді вже зареєстрований законопроект про внесення ряду змін до Кодексу про адміністративні правопорушення. Зокрема, пропонується збільшити термін накладення стягнення з 3 до 6 місяців. Це мотивують тим, що суди часто не встигають розглядати адміністративні протоколи протягом 90 днів.

Також депутати просять наділити поліцію повноваженнями оскаржити рішення судів, якщо ті виявилися лояльними до порушників