Безоплатним проїздом користуватимуться лише пільговики зі спеціальною карткою, громадський транспорт обладнають валідаторами, а пільгові автобуси зовсім щезнуть

Персоніфіковану картку для проїзду в громадському отримають лише 5,5 тис пільговиків Павлограда. В місті ж на сьогодні проживає близько 36 тис. чоловік пільгової категорії. Їздити з пільговою карткою можна буде в будь-якому громадському транспорті без обмежень. Тому потреба в автобусах із позначкою «пільговий» зникне. А облік пасажирів-пільговиків вестимуть за допомогою спеціальної автоматизованої системи ― валідаторів (прилад, котрий здійснює перевірку проїзних та інших документів, що підтверджують право доступу. Валідатори широко використовуються в метро, автобусах і т.п.).
Про таке розповів міський голова Анатолій Вершина.

«Ми в цьому році вводимо нову систему перевезення пільгової категорії, свою систему міста Павлограда. Нам мій погляд, вона повинна працювати ефективно та якісно, щоб не було порушень прав громадян і щоб облік був, бо на сьогодні перевізник каже, що ви нам мало сплачуєте за перевезення пільгових категорій, ми набагато більше перевозимо. А ми кажемо, що багато сплачуємо, тобто немає розуміння скільки ми сплачуємо, за яку кількість людей. На сьогодні в Павлограді 36 тис. чоловік, які користуються пільгами на проїзд в міських автобусах. Але згідно з чинним законодавством у нас пільгова категорія в Павлограді десь 5,5 тис. таких людей», ― розповів міський голова.

Людина має зайти в автобус і «відмітити» свою картку на спеціальному пристрої― валідаторі.

«Валідатори будуть встановлені біля водія, для того, щоб не було вандалізму. Пільговик заходить в автобус, прикладає до валідатора свою картку. Коли програма приймає цю карточку, то загоряється зелена лампочка, водночас у водія на моніторі висвітлюється фотографія цієї людини, яка заходить в автобус. Якщо хтось зайшов інший з цією карточкою, то водій це побачить. Тобто, передати її своєму сину, внучку чи знайомому уже не можна буде. Звичайно, перевізник може бути зацікавлений, щоб взяти картку та декілька разів провести нею. Але цей момент теж продуманий ― там буде період приблизно 90 хв перерви для однієї картки, для того, щоб проїхати в одну сторону та повернутись назад. Автобуси з позначкою «пільговий » ми повністю прибираємо, бо є якась дискримінації стосовно людей. Люди будуть їздити на будь-якому автобусі. Ми встановимо ці валідатори в кожному автобусі», ― відзначив міський голова.

Поки що, валідатори лише «рахуватимуть» пасажирів пільгових категорій. А надалі планується, що ці пристрої використовуватимуться для сплати за проїзд. Розрахуватись в автобусі можна буде за допомогою платіжної картки та відразу отримати чек.
За словами міського голови, пільгові категорії, що мають право безкоштовного проїду, визначені постановою Кабінету міністрів, не обговорюються. А от щодо пенсіонерів, то право пільгового проїзду залишиться лише за тими, хто отримує невелику пенсію.

« Є така соціальна норма ― податкова соціальна пільга, вона регулюється законодавством. На сьогодні вона складає 2 тис. 690 грн. Отже, всі пенсіонери Павлограда, які отримують менше цієї соціальної норми, митимуть ідентифіковані картки», ― зауважив Анатолій Вершина.

Кошти на придбання автоматизованих систем обліку пільгових перевезень та виготовлення персональних карток виділять із міського бюджету. На закупівлю валідаторів в 65 автобусах, що здійснюють міські перевезення, потрібно понад 1 млн грн. Ще 160 тис. грн потрібно витратити на придбання автоматизованої системи для контролю за перевезенням пільговиків. Валідатори обіцяють установити в автобусах уже цієї осені.