Сідаю в автобус, як останній раз…перехрещусь та їду… 

Незадовільний стан доріг у нашій країні не є новиною. Цією проблемою не здивуєш жодного українця. І пересічні громадяни й окремі політики чи не щодня обговорюють цю проблему, проте будь-яких глобальних змін на краще досі не відчувається. Не будемо зараз торкатись проблем глобальних, спробуємо розібратись із локальними – стан доріг Павлоградського району або великі проблеми маленьких людей.

«Ми не говоримо про те, що дорога від Павлограда до нас погана, бо хіба можна говорити про те, чого немає. Те, що ми маємо, не можна назвати дорогою. До Павлограда їду лише за вкрай необхідної потреби. Сідаю в автобус, як в останній раз. Перехрещусь і їду. Водієві просто неможливо об’їхати ями та вибоїни, бо вся дорога в таких ямах, які з кожним роком стають глибшими та ширшими. Та й самі автобуси старенькі, ледь дихають», – розповідають мешканці села Троїцьке Павлоградського району.

Аналогічна ситуація з дорожнім покриттям в напрямку села В’язівок та Вербки Павлоградського району. Водії кажуть, що були випадки, коли в глибоких дорожніх ямах навіть губили колеса. Адже на такі маршрути нових автобусів перевізники не відправляють.

«Якби хто зняв відео поїздки на таких автобусах і такими дорогами. Це не поїздка, а жахіття. Нові автобуси до нас ніхто не посилає, а їздять такі старі, що ледве рухаються, то колеса погублять, то «чхають» і заглухають. Ось так і їздимо», – бідкаються мешканці с. В’язівок.

Перевізники ж кажуть, що відправляти на такі, далеко не ідеальні, дороги нові автобуси не можуть, бо надто дорого обходиться ремонтувати транспорт чи купувати нові запасні частини.

Ситуація не нова. Дороги не ремонтувались уже досить тривалий час. Ще два роки тому мешканці с. Троїцьке виходили з цього приводу на акцію протесту та навіть перекривали автошлях. Проте до якихось позитивних змін ці заходи не призвели.

«Куди ми вже тільки не звертались. Уже в шафу не поміщаються попери із запитами в усі міністерства та відомства. Все звертають на те, що можна, мовляв, за місцеві кошти відремонтувати дорогу. Можна, але ж на наш бюджет все лягти не може. Давайте тоді ми не будемо сплачувати податки в державний бюджет, а «закатаємо» ці кошти сюди, в дорогу. Так про це ж не йдеться, а тільки звертають на місцевий бюджет. Ремонт має проводитись за державні кошти. Дорога на балансі обласного Укравтодору. Ми навіть таблички поставили, щоб всі розуміли, що ця дорога належить облавтодору. Перший рік, як ми об’єднались в громаду, то всі, хто проїздив по цій дорозі кажуть, що ви, мовляв, сидите й нічого не робите. Але ж, що ми можемо зробити? Ми вже писали перевізнику, писали в обладміністрацію. Ніхто нікого не чує. Вони відхрещуються начебто це їх не стосується. А коли щось трапиться, то всі скажуть, що куди ж ви дивились. Ви відповідає за безпеку, то дотримуйтесь її. А заручниками всьому є люди. Дуже складно щось зрушити з місця. Голова нашої громади Олег Чуприна був з цього приводу в Києві, організовували зустріч в міністерстві інфраструктури, звертались в Кабінет міністрів, до президента, в обласну адміністрацію масу листів написали. Натомість, постійно отримуємо лише відписки – не включено, буде включено, колись зробимо, колись заплануємо», – розповіла нашому кореспонденту заступник голови Троїцької громади Ольга Голосна.

Можливо, колись ремонт дороги дійсно запланують, включать і таки відремонтують її. Проте коли наступить такий час, невідомо. Принаймні, на 2020 рік ремонт доріг в напрямку Троїцького та В’язівка не запланований. В Дніпропетровському облавтодорі кажуть, що не мають ніякого стосунку до цих доріг, бо з 2018 року вони знаходяться на балансі обласної адміністрації.

«Автомобільна дорога належить до доріг загального користування місцевого значення, яку, на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.10.2013№ 759-р «Про передачу автомобільних доріг загального користування місцевого значення», станом на 01.01.2018р., передано до сфери управління Дніпропетровської обласної державної адміністрації на баланс департаменту житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації. Організація ремонту та утримання доріг загального користування місцевого значення покладається на їх власника», – відповіли в обласному управлінні Укравтодору.

Голова Дніпропетровської обласної адміністрації Олександр Бондаренко, відповідаючи на запитання мешканців с. В’язівок під час прийому громадян відповів, що цьогоріч дороги на В’язівок та Троїцьке, поки що, не ремонтуватимуть, бо, мовляв, у першу чергу візьмуться за економічно вигідні напрямки.
За словами очільника області ремонт доріг у Павлоградському районі, хоча б поточний, можливий за умови співфінансування.
Водночас, заступник голови Троїцької громади Ольга Голосна розповіла, що на співфінансування вони погоджувались, проте ремонт дороги так і не розпочався.

«В перший рік після об’єднання в громаду ми виділяли мільйон гривень на ремонт доріг для співфінансування, проте вони залишились не використані, бо бюджетний кодекс не дозволяє використовувати таким чином бюджетні кошти. Принаймні на той момент, це був 2018 рік, було саме так. Тому кошти так і залишились не використані. А по-друге, співфінансування можливе за умови наявності проєктно-кошторисної документації, щоб зрозуміло було яка відстань, на якій саме ділянці дороги будуть ремонтуватись. Але ж нам нічого не надано. Кажуть давайте будемо співфінансувати, але ж ніхто не робить ніяких обмірів, ніхто не планує навіть виділяти якісь кошти. Якби ж вони виділили, наприклад, 3 млн грн і ми якусь суму, то без питань. А так, начебто на умовах співфінансування, але ви виділяйте, а ми в бюджеті не передбачаємо. Вони ж нічого не заклали в бюджеті. На 2020 рік немає цієї дороги. І скільки років ми вже пишемо в різні інстанції. Люди вже перекривали дорогу, страйкували, ніяких змін. Навіть орієнтовно нічого, ніякі проєкти не передбачаються. Зараз при ремонті доріг застосовують різні новітні технології, котрі значно здешевлюють роботи. Старий асфальт переробляють та додають до суміші. Немає великих коштів – давайте менші кошти витрачати, але давайте щось робити. У нас ніяких зрушень по цій дорозі не відбувається. Це не дорога, а руїни, дорогою її не назвеш. А ми заручник цієї ситуації», – нарікає Ольга Голосна.

Вона також додала, що народний депутат по виборчому округу №36 Роман Каптєлов у соцмережах писав про те, що дорога в напрямку Троїцького буде ремонтуватись. Проте ні в яких бюджетних документах нічого не зазначено про виконання робіт по ремонту дороги й кошти відповідно не виділені.

За повідомленням прес-служби обласної державної адміністрації, цьогоріч планується відремонтувати дороги у дев’яти районах області. Коштом субвенції оновлять дороги місцевого значення Просяна-Великомихайлівка, Іванівка-Радісне, Верхньодніпровськ-Боровківка-Доброгірське, Зелене-Богданівка-Богуслав, Васильківка-Миколаївка та Вільне-Гвардійське. Дороги в напрямку с. В’язівок та Троїцького в цьому списку не значиться. Так що, схоже на те, що мешканцям сіл Павлоградського району, зокрема В’язівка та Троїцького, ще довго доведеться «сідати в автобус як останній раз… хреститись та їхати».

До речі

На офіційному сайті Дніпропетровської обласної державної адміністрації очільник області наголошує на тому, що люди, незалежно від того мешкають вони в місті чи в селі, мають пересуватись в громадському транспорті в комфортних та безпечних умовах. От тільки хто повинен забезпечити мешканцям сіл Павлоградського району цей комфорт та безпеку? Питання залишається відкритим.