Потрібно не дотягувати дітей до свого рівня, а самому дотягнутись до цих дітей
Пілотний проєкт навчання за програмою НУШ у 2016 стартував лише в 4-х школах області. Серед них і школа №9 Павлограда. Це була єдина школа в місті, котра почала працювати за пілотним проєктом НУШ. За новою програмою розпочали навчання два класи першачків. Сьогодні це уже третьокласники й уже можна говорити про перші результати експерименту.
«Я вважаю, що серед усіх реформ, що відбувались в Україні останні 6 років, реформа освіти є найцікавішою і найрезультативнішою. Є ті, хто вбачає тут ризики, а ми вбачаємо багато можливостей. У нас два класи нової української школи. Зараз це треті класи. Діти нової української школи, вони розкуті, вони є більш вмотивовані на навчання, більш соціалізовані, вони є більш діти, ніж учні. Вони в школу біжать із задоволенням, а партнерство з батьками є більш результативним не тому, що там інші вчителі, а тому що методика НУШ вона інша», – розповіла директор школи №9 Аліса Рябова.
За її словами для навчання за програмою нової української школи не обов’язково мати потужну матеріальну базу, як скажімо, одномісні парти, т.п. Головне – вчитель.
«Створити умови, як то одномісна парта … я вважаю, що це таке вже десяте діло. Нову українську школу можна впроваджувати на килимку, взагалі без парт, головне – вчитель, як він відчуває, як він доносить дітям ті знання, які має донести. Головна фішка української школи – це не через теорію до практики, а навпаки. Для того, щоб зрозуміти будову рослини, треба посадити зернятко, подивитись, а тоді тільки вивчити – через практику дійти до розуміння того, що воно таке. Так, не будуть ці діти сидіти за партами один за одним, піднімаючи руки та говорити лише тоді, коли тобі дозволять. Але хіба це погано? Мені здається, це класно, коли людина вільна, коли людина не боїться сказати те, що вона думає, коли людина не боїться оцінки, коли дитина розуміє, що будь-яка думка є цінною і не є хибною. Так, вчителям буде важче, бо діти інакші. Тут потрібно не дотягувати дітей до свого рівня, а самому дотягнутись до цих дітей. Якщо вчитель початкових класів не дивиться «фіксікив», то йому там нічого робити», – розповіла Аліса Рябова.
Вона також додала, що елементи нової української школи впроваджують також і в старших класах. Так, в 11-х класах викладається новий спецкурс «Основи критичного мислення».